Logo
Informatyka
 Current page : Początek      Regulamin pracowni


REGULAMIN PRACOWNI KOMPUTEROWEJ

w Szkole Podstawowej nr 12
im. Kornela Makuszyńskiego


  1. W pracowni informatycznej uczniów obowiązuje aktualny regulamin szkoły. 
  2. Uczniowie przebywają w pracowni tylko w obecności nauczyciela.
  3. Uczniowie mają stałe, wyznaczone miejsca, za które są odpowiedzialni. Uczeń ma prawo obsługiwać tylko ten sprzęt, który został mu powierzony przez nauczyciela prowadzącego zajęcia.
  4. Niedozwolone jest zmienianie stanowiska bez każdorazowej zgody nauczyciela prowadzącego zajęcia.
  5. Po zajęciu miejsc niedozwolone jest włączanie jakichkolwiek przycisków i bawienie się klawiaturą. Sprzęt zostaje uruchomiony wyłącznie na polecenie nauczyciela po uprzednim sprawdzeniu stanu technicznego i zgłoszenia dostrzegalnych usterek nauczycielowi prowadzącemu zajęcia.
  6. Każdego ucznia obowiązuje zachowanie szczególnej dyscypliny i porządku przy pracy z komputerem. W pracowni nie należy:
    1. jeść posiłków i pić napoi
    2. kłaść na zestawach komputerowych jakichkolwiek przedmiotów
    3. używać nośników danych bez sprawdzenia skanerem antywirusowym.
  7. Niedozwolone jest dokonywanie przez użytkownika jakichkolwiek napraw, zmian konfiguracji sprzętu, samowolnego manipulowania sprzętem (przełączania i odłączania klawiatur, monitorów, myszy, rozkręcania jednostek centralnych itp.).
  8. Niedopuszczalne jest uruchamianie programów niezgodnych z tematyką lekcji. 
  9. Zabrania się instalowania na komputerach znajdujących się w pracowni oprogramowania przyniesionego z zewnątrz. Może to zrobić jedynie administrator (opiekun) pracowni.
  10. Niedozwolone jest wykorzystanie sprzętu komputerowego znajdującego się w pracowni do gier komputerowych.
  11. W trakcie pracy uczeń przepisów prawa, w szczególności dotyczących:
    1. uzyskiwania nieuprawnionego dostępu do danych
    2. rozpowszechniania treści wulgarnych i pornografii
    3. propagowanie innych, zakazanych przez prawo treści
  12. Korzystanie z drukarek, skanera i innych urządzeń w pracowni służy celom wynikającym z treści prowadzonych zajęć.
  13. Podczas przerw między lekcjami uczniowie obowiązani są do opuszczenia pracowni.
  14. Uczeń może opuścić stanowisko pracy po uprzednim sprawdzeniu stanu technicznego sprzętu przez nauczyciela prowadzącego zajęcia. Wszelkie nieprawidłowości w działaniu komputera należy zgłosić nauczycielowi.
  15. Po zakończeniu zajęć należy na stanowisku pracy pozostawić ład i porządek.
  16. Za uszkodzenia sprzętu i wyposażenia pracowni, które powstały z winy ucznia, odpowiadają rodzice tego ucznia.
  17. Regulamin pracowni obowiązuje wszystkich korzystających z pracowni zarówno podczas lekcji jak i zajęć nadobowiązkowych.
  18. Wszyscy korzystający z pracowni komputerowej zobowiązani są do wpisywania swojej obecności w zeszycie znajdującym się w sekretariacie szkoły.
  19. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 września 2004 roku.
  20. Zasady postępowania w sytuacjach awaryjnych stanowiących zagrożenie dla życia lub zdrowia uczniów i słuchaczy

  21. W razie wypadku (np. porażenia prądem), natychmiast wyłączyć urządzenie stanowiące zagrożenie, powiadomić nauczyciela oraz udzielić pomocy przedlekarskiej poszkodowanemu.
  22. W przypadku zauważenia iskrzenia, wydobywającego się z komputera dymu, wyczucia swądu tlącej się izolacji lub spostrzeżenia innych objawów mogących spowodować pożar, należy natychmiast wyłączyć zasilanie główne i powiadomić o tym fakcie nauczyciela prowadzącego zajęcia.

W razie alarmu przeciwpożarowego (trzy krótkie dzwonki) udać się do najbliższego wyjścia ewakuacyjnego na miejsce zbiórki

B&B&B&B Index